Anna Nooshin kunnen de meesten kennen als influencer op Instagram en TikTok. Anna begon ooit met het plaatsen van video's op YouTube, maar groeide al snel uit tot een bekend gezicht met een enorm mediabereik. Anna is ontwikkeld tot een ondernemer met haar eigen cosmeticalijn, heeft meegedaan aan Nederlandse televisieprogramma's en gaat vaker samenwerkingen aan met topmerken. Ze weet altijd in de spotlights te blijven, maar geldt ook voor haar eigen cosmeticabedrijf?
Anna Nooshin begon haar carrière in 2011 door het starten van haar eigen YouTube-kanaal. Ze plaatste eerst video's over model, beauty en haar persoonlijke leven. In de jaren die volgde, breidde haar publiek zich steeds meer uit én dat op verschillende platforms zoals Instagram en TikTok. Naast het online succes van Anna, schreef ze ook een boek genaamd On Top. Maar ook de televisiewereld bleef niet uitgesloten voor Anna, zo was ze te zien als kandidate bij Expeditie Robinson in 2017. Anna raakte betrokken bij campagnes en samenwerkingen met internationale merken zoals L'Oréal en H&M, wat haar bereik op social media wereldwijd vergrootte.
Het bedrijf Noch Beauty B.V. is een onderdeel van het bedrijf 'Wereldwijde Beauty Netherlands B.V.' dat in juni 2020 is opgericht als groothandel in o.a. parfums en cosmetica. De jaarcijfers uit 2023 zijn op 8 januari bij de Kamer van Koophandel ingediend, vrij recent dus. Het eigen vermogen staat 317.000 euro negatief, dit was een jaar eerder zo'n 259.000 euro negatief, aldus BekendeBuren. Hoewel er een toename is aan de schulden, komt daar ook nog bij dat de korte schulden een bedrag van 827.455 euro is. Daarnaast is er ook nog sprake van een financiële holding onder de naam 'Babi Cosmetics B.V.' en ook deze is opgericht in juni 2020 waarvan de cijfers op 8 januari zijn ingediend. Maar ook dit eigen vermogen heeft zo'n 2390 euro in het negatief staan met een ruime schuld van 8900 euro.
Het is te begrijpen dat door de bovenstaande cijfers, de moed je totaal in de schoenen wegzakt. Het zijn dan ook niet bepaald cijfers die duidelijk maken dat de zaken voor haar groothandel goed gaan. Het zou dan ook niemand verbazen als 'de stekker' eruit getrokken wordt bij Noch Beauty. Deze ontwikkeling is dan ook niet teruggevonden bij de Kamer van Koophandel. Wèl blijft het ijzig stil op het Instagram-account van Noosh Beauty, zo is er al een jaar lang geen enkel bericht geplaatst. In de reacties wordt dan ook gevraagd of het bedrijf is gestopt.