Het buitengewone vermogen van Katja Schuurman

BN'ers
zaterdag, 30 september 2023 om 14:14
0430 katja schuurman
Er is bijna geen Nederlander te vinden die Katja Schuurman niet kent, maar wat verdient ze nu aan haar carrière?

Carrière Katja Schuurman

Je moet wel ver gaan zoeken als je iemand wilt tegen komen die Katja Schuurman niet kent. Katja brak vooral door op 19-jarige leeftijd als actrice in het tv-programma Goede Tijden, Slechte Tijden. In 1996 kreeg regisseur Frank Herrebout Katja Schuurman aan boord voor haar eerste filmrol in 'De zeemeerman'. De komedie ontving matige recensies en was ook geen succes aan de kassa. Katja's stemmenwerk voor kinderfilms zoals 'Tarzan' (1999), 'Chicken Run' (2000) en 'Minoes' (2001) bleek echt een betere indruk achter te laten op het witte doek.

Verdiensten van Katja Schuurman

Katja Schuurman verdiende zo'n 60.000 euro per jaar in haar 'GTST'-dagen volgens De Telegraaf.
Haar eerste filmrol in 'De zeemeerman' (1996) bracht slechts 600 gulden op. Latere films, zoals 'Oesters van Nam Kee' (2002) en 'Costa!' (2001), waren succesvol. Ze keerde 21 jaar later terug voor de sequel 'Costa!!' (2022). Andere recente rollen zijn 'Oei, ik groei!' (2023), 'Casa Coco' (2022) en 'De club van lelijke kinderen' (2019).
Op televisie is de dynamische krullenbol altijd in beweging. Ze heeft een indrukwekkende lijst van tv-programma's voor zowel publieke als commerciële zenders op haar naam staan.

Vermogen Katja Schuurman

Tot 2018 verdiende de presentatrice bij de publieke omroep volgens De Telegraaf net onder de balkenendenorm, wat neerkwam op ongeveer 180.000 euro per jaar.
In het najaar van 2018, toen Katja Schuurman begon te werken voor RTL 4, verdiende ze volgens Privé een aanzienlijk salaris van minstens vier ton. Dit betekende meer dan een verdubbeling van haar eerdere salaris bij KRO-NCRV.
Bij RTL 4 presenteerde Katja programma's als 'Gemaakt in Nederland' (2019), 'De Battle' (2019) en 'Beter laat dan nooit' (2020). In 2021 keerde ze terug naar de NPO . Het is niet bekend welk salaris Katja Schuurman ontvangt voor de PowNew-panelshow 'Goed Fout'.
Ook werkt ze samen met het modebedrijf POM Amsterdam. Met bijna een half miljoen volgers op Instagram zal de presentatrice zeker niet kosteloos haar naam en uitstraling verbinden aan haar kledinglijn 'POM by Katja'.