B&B Vol Liefde bleek mogelijk de televisiehit van het jaar te zijn, maar het datingprogramma had bijna een totaal andere naam gekregen, volgens onthullingen van
Carlo Boszhard in zijn column voor Televizier.
Ralph de Beurs
Gevraagd naar het succes van
B&B Vol Liefde , wijst Carlo allereerst naar 'de bevlogen en gepassioneerde' Ralph de Beurs, de creatief directeur van
RTL en
Videoland . "
Alles wat met tv te maken heeft, zit in zijn bloed. Hij probeert net dat ene te vinden wat het verschil maakt tussen een flop en een hit."Dorpen
" Ralph maakte Het Italiaanse Dorp en zag dat het vertrekken naar het buitenland een grote keerzijde heeft. Eenzaamheid. Je gaat erheen met je partner, maar als die wegvalt, is er vrijwel niemand meer. Corona maakte de opnames van Het Spaanse Dorp onmogelijk."
Liefde vinden in het buitenland
Toen kwam B&B Vol Liefde ter sprake. " Ralph pakte meteen het mapje met daarop 'Liefde in het Buitenland'. ‘Slechte titel, er komt een nieuwe’, had hij erbij gezet. Later zou zijn tv-kindje B&B Vol Liefde gaan heten. Van wekelijks werd het dagelijks en doet het programma wat tv zo bijzonder maakt."
Mogelijke ring
Carlo hoopt dan ook dat B&B Vol Liefde de Televizier Ring wint op het Gala donderdagavond. " In een tijd waarin iedereen naar zijn eigen serie kijkt, keken we massaal naar de verhalen van Debbie, Marian, Bram en Joy. Programma’s die met liefde zijn gemaakt, krijgen vaak diezelfde liefde terug. Zet hem op Ralph! "