André Hazes nu ook een flop in België: 'Hele lage kijkcijfers'

Entertainment
door Denise
donderdag, 25 mei 2023 om 14:41
ontwerp zonder titel 2023 05 25t141553063
André Hazes lijkt niet alleen in Nederland niet meer goed te scoren, ook in België is dat het geval. De docuserie wordt heel slecht bekeken daar, meldt kijkcijfer expert Tina Nijkamp: "Dit zijn echt matige kijkcijfers."

André Hazes wel populair in het zuiden

De comeback van André gaat niet met veel succes in Nederland, maar RTL Boulevard is ervan overtuigd dat André het wel goed doet in België. Presentactrice Vivienne van den Assem zegt hierover: "Met een geflopt liedje en tickets voor de shows die nog lang niet zijn uitverkocht, lijkt het erop dat de populariteit van André Hazes tot het vriespunt is gedaald. In Nederland dan, want in België is de zanger nog altijd onverminderd populair."
Ook voice-over Jeroen Kijk in de Vegte is het hiermee eens. "Hoewel mensen in Nederland nu wel een klein beetje Hazes-moe zijn, is Dré bij onze zuiderburen nog steeds mateloos populair. Hij is daar dan ook vaak te gast in tv-programma’s."

Dramatische kijkcijfers

Maar de kijkcijfers laten zien dat André allesbehalve populair is in België. Zijn documentaire die uitgezonden wordt op de televisie, die wij alleen kunnen zien op Videoland, scoort zeer laag. De docu belandt niet eens in de top 20. Een geshockeerde Tina vertelt: "De documentaire over André Hazes, Crossroads, ging dinsdag in België in première op VTM2, zeg maar de RTL5 van daar. Hoe heeft het in België gescoord? Mwoah. Zeer matig. Het staat niet in de top 20 van best bekeken tv-programma’s daar. Dus helaas. Nog geen doorslaand succes."
Ze vertelt hoeveel mensen voor de buis zaten voor de docu van André. "In totaal hebben er 99.251 mensen gekeken vanaf 21.50 uur op VTM2. En slechts 8,1 procent marktaandeel. En dat is niet veel, ook niet voor VTM2. Op dat slot scoorden eerder titels als Villa Zuid-Afrika en De Vuilste Jobs rond de 180 duizend kijkers." Ze gaat verder. "Oei. Geen goed kijkcijfernieuws dus voor André. Ook in commerciële doelgroep 20 tot 54 jaar geen goede score: marktaandeel 6,5 procent."
De kaartverkoop van het comeback concert van André verloopt ook dramatisch, André begint nu zelf ook een beetje te zweten. Hij is nu van plan om de volksliedjes te zingen waar hij populair mee werd, maar wel een hekel aan heeft.