Paul de Leeuw heeft veel kritiek gekregen op zijn dramatische interview met
Rachel Hazes . Welke belangen hebben hier gespeeld en, waarom was hij zo positief.
Ergenis Angela de Jong
Het is echt een tijd geleden dat
Angela de Jong zo pissed was. Ze staat niet voor niets bekend als de
AD-tijgerhaai , maar dit keer was ze wel heel serieus. De littekens van haar slagtanden staan nog steeds in de nek van
Paul de Leeuw, vier dagen later. Zo verschrikkelijk vond ze zijn programma
Hotel Hollandia .
Vriendjespolitiek
Rob Goossens, de tv-kenner van RTL Boulevard, werpt een blik op dit mysterie. Volgens hem is er, zoals te verwachten, sprake van belangenverstrengeling. Paul en Rachel zijn allebei betrokken bij dezelfde club, schrijft hij op X, het voormalige Twitter. Zo vertelt hij ook: " Rachel heeft voor Holland Zingt Hazes een contract met Hotel Hollandia-producent MediaLane. Dus dit was inderdaad niet de moeilijkste boeking uit de Nederlandse tv-geschiedenis. "
Het wordt door anderen gezien als vriendjespolitiek. " Vergeet niet dat Rachel en Paul bevriend zijn. Hij deed het eerste interview met haar na de (zoveelste?) sterfdag van haar inkomstenbron, een dubbelinterview in LINDA. Denk je echt dat Rachel er anders was gaan zitten?
" In elk geval doet dit Paul niet heel veel goeds, zo reageert ook ene Anne: "
Ik ben normaal gesproken voor, om een programma een kans te geven, maar als je Rachel Hazes op deze manier een podium geeft, dan ben je voor mij af." Er werden totaal geen heikele kwesties besproken en Rachel kwam wel heel makkelijk weg met een
vervelende grap over haar bloedeigen dochter. Ook maakt ze een
opmerking over haar zoon zijn liefdes leven.
Irritatie naar vriendjespolitiek
Er is zoveel irritatie over dat vriendjespolitiek-gedoe en belangenverstrengeling in de mediawereld. Kijk maar naar vandaag: het AD had als eerste de primeur dat Coen Swijnenberg en Sander Lantinga naar het nieuwe Qmusic-zusje JOE gaan. En dat nieuwsartikel? Het leek wel een exacte kopie van het persbericht. Alexander Klöpping vindt dat zo’n belang vermeld moet worden." Je zou natuurlijk in het bericht kunnen melden dat Joe eigendom is van dezelfde uitgever als het AD. Je kunt het ook gewoon laten zitten. "